BMW Group Nederland

BMW Group Nederland is een dochteronderneming van het wereldwijd opererende BMW AG uit München. De organisatie is verantwoordelijk voor de verkoop en marketing van BMW, BMW Motorrad en MINI in Nederland. BMW Group Nederland bereikte in 2015 haar beste verkoopresultaat ooit. (bron: website BMW).

Inventarisatie

Verzamelen bestaande rapportages en bepalen van wensen en doelsituatie

Functioneel ontwerp

Schetsen en afstemming inventarisatie

Bronnen

Optimaliseren en koppelen en van de bronnen uit de verschillende datasystemen 

Bouw

Interactief, up-to-date dashboard met actuele stuurinformatie.

BMW KPI-Dashboard

BMW Nederland wilde toegankelijke stuurinformatie, één waarheid. Van verschillende rapportages naar gesorteerde en geautomatiseerde informatie in een optimaal toegankelijk systeem. Door de oplevering van het dashboard kan BMW nu de targets van de dealers monitoren en op basis hiervan in gesprek met de dealers; altijd met de juiste en voor iedereen gelijke, feitelijke informatie.  Dealers ontvangen maandelijks een rapportage. Het dashboard is 100% op maat en verandert mee naar wens en met de tijd. 

Met het KPI Dashboard hebben we nu eindelijk onze KPI’s visueel aantrekkelijk in beeld. Dit ondersteunt de activatie hierop bij onze dealers en onszelf positief. 

 

Franck van den Broeke
Manager Brandmanagement Aftersales BMW Group Nederland

Het dashboard is een door BMW veelgebruikt instrument. Mooi om te zien hoe iets wat klein begon, zo’n succes blijkt in de praktijk. Dat is het leuke van mijn werk: meedenken met de klant en altijd op zoek naar innovatieve ideeën.   

Bas van ’t Zand
Product Developer Analysecentrum

Weten hoe we dit ook bij u kunnen inrichten?

Neem contact op met Marloes van Kleef voor een persoonlijk advies.

@: vankleef@analysecentrum.nl
M:  06 26 56 4516